OVERPEINZINGEN - Reisverslag uit Barendrecht, Nederland van Remy Hubert Mulder - WaarBenJij.nu OVERPEINZINGEN - Reisverslag uit Barendrecht, Nederland van Remy Hubert Mulder - WaarBenJij.nu

OVERPEINZINGEN

Door: rehub

Blijf op de hoogte en volg Remy Hubert

31 Januari 2011 | Nederland, Barendrecht

Overpeinzingen

Wonderlijk! Heb me toch laten overhalen tot een weliswaar korte placement in Cambodja, die na de fiattering van de keuringen zijn beslag gaat krijgen in het provinciaal ziekenhuis in Kratie aan de Mekong.
De ervaringen in Flores,waren bijzonder ,ondanks het feit dat we vroegtijdig vertrokken. We hebben er nog steeds een dierbaar en rijkgevoel over van: het land ,de mensen het ziekenhuis en de academie. Zeker als ik de foto’s weerzie of in voordrachten de gebeurtenissen de revue laat passeren. Zie foto’s . De contacten bestaan er nog steeds in deze kleiner wordende wereld en vrij intensief dankzij facebook.

Het nieuw aangetreden kabinet gaat in haar wijsheid 1 miljard bezuinigen op ontwikkelingswerk,Terecht of niet ?
We hebben uiteraard ook de nodige dubieuze ervaringen mogen ondervinden ,maar er zijn ook argumenten om het ontwikkelingswerk te ondersteunen.Ben nooit een geitenwollen sokken figuur geweest. Het veldwerk zet je wel aan het denken .

* Wat zou Nederland geweest zijn zonder Marshall hulp?

* Evolutionaire studies onderstrepen dat voor de overleving van de soort, empathie en helpen essentieel zijn , niet alleen bij insecten , muizen, vissen of apen, maar ook bij de menselijke soort.

* Tot slot de Globalisering , een definitie ,die de implementatie van de locale economien beoogt heeft vele culturele en praktische consequenties en demonstreert dat alles met elkaar in verbinding staat. We zijn allen wereldburgers met helaas een verantwoordelijkheid naar elkaar toe.

Hetty komt me na de incountrytraining in Phnom Penh en Kampong Cham, inburgeren /inkwartieren om me 9 weken later weer op te halen.

Tot mails.

• 31 Januari 2011 - 12:45

Jo En Jen:

Hallo Remy,
    Wat een energie, om weer te vertrekken naar een plek op de aardbol, waar je hulp hard nodig zal zijn. Voor jou geen rustige oude dag..Wij wensen je een hele goede reis toe, en vooral veel voldoening met het werk wat je daar gaat doen.
    Vele lieve groeten en het allerbeste.

Jo en Jen.

• 31 Januari 2011 - 14:22

Jet :

Ik wens u een hele goede reis en ik ga proberen u te volgen via deze site.

Vriendelijke groet, Jet Schram, Viamedica

• 31 Januari 2011 - 15:57

Petra Van Der Weide:

Beste Remy,

Ik wens je een goede reis en veel succes met deze nieuwe uitdaging. Leuk en interessant om het reisverslag weer te mogen lezen.

Hartelijke groet,

Petra van der Weide

• 01 Februari 2011 - 09:27

Hans Rethmeier:

Remy wanneer is de definitieve afreisdatum? Ik kijk uit naar je terugkomst!
    Overigens wat zou amerika geweest zijn zonder Marshall hulp? Echt altruisme is zeldzaam, ik voel me daardoor vaak minder schuldig.
    Veel plezier op je reis en denk ook aan jezelf

• 01 Februari 2011 - 10:58

Ann Maréchal:

Beste Remy,
    Een hele goede reis en vooral een zinvol verblijf in Cambodja gewenst. Ook daar hebben de mensen je nodig. Je deskundigheid gaat zo niet verloren. Heel veel succes en ik hoor graag je reisverslag.
    Groetjes Ann.

• 01 Februari 2011 - 15:02

Piet En Jeanette:

Remy wij willen je graag volgen op deze reis.
    Wij wensen jou het goede en heel veel succes.

Lieve groet uit H.I.Ambacht

• 01 Februari 2011 - 16:49

Marianne En Albert :

Het begin is er weer. We gaan je volgen. Hopelijk kun je daar weer zoveel goed werk doen. Succes met alle voorbereidingen.
    Groeten

• 22 Februari 2011 - 10:05

Dieter H:

Moedig om je hier weer voor in te zetten. Wens je veel succes en ben zeer benieuwd naar je ervaringen.
    Hartelijke groeten, Dieter